ကံေကာင္းမႈရဲ႕ ေနာက္၀ယ္

ကံေကာင္းမႈရဲ႕ ေနာက္၀ယ္ (ဆရာသုတ) vol.2,No.30


အခ်ိဳ႕စာေရးဆရာေတြရဲ႕ စာကို ဖတ္ရတာ အင္မတန္ေမႊးတဲ့ စံပယ္ပန္းကံုး ကေလးေတြ တစ္ပံု တစ္ပင္ႀကီး ခ်ိတ္ထားတာနဲ႔ တူပါတယ္။ ေၾကာင္းက်ိဳး ဆက္စပ္ ေတြးေခၚျပထားတာ  အသိဥာဏ္ထဲမွာ ႐ွင္းကနဲျဖစ္သြားၿပီး အေရးအသားက လြယ္ကူ႐ိုး႐ွင္းလွပေနတယ္။ စံပယ္ပန္းကေလးေတြ
 ျဖဴဆြတ္ေနသလုိ ဘယ္သူ႕ကိုမွမေက်မနပ္ျဖစ္ျခင္း၊ ထိခိုက္နစ္နာေစျခင္း မ႐ွိဘူး။ ဖတ္လို႔မ၀ႏုိင္ေအာင္ သိပ္ေကာင္းတာပဲ။ အခ်ိဳ႕ စာေရးဆရာေတြ က်ျပန္ေတာ့စိတ္ခံစားမႈကိုအဓိကထား ၿပီးေရးထားတာကိုေတြ႕ရတယ္။ သူ တို႔အထင္ႀကီးေလးစားတဲ့သူေတြကို ဘာျဖစ္လို႔အထင္ႀကီးေလးစား ထိုက္ေၾကာင္း၊ သူတို႔ဘ၀င္မက် မေက်နပ္သူေတြကိုလည္းဘာျဖစ္လို႔ ဘ၀င္မက်ထိုက္၊ မေက်နပ္ထုိက္ေၾကာင္း ပီျပင္ေအာင္ေရးႏိုင္ၾကတယ္။ သူတို႔နဲ႔သေဘာတူသည္ျဖစ္ေစ၊ မတူသည္ျဖစ္ေစစိတ္ခံစားမႈနဲ႔ ခံယူခ်က္ သေဘာထားေတြကို အင္မတန္ေပၚလြင္ေအာင္ ဖြဲ႕ဆိုႏိုင္ၿပီး စာအေရး အသား ထိေရာက္တာကို ေတာ့၀န္ခံရမွာပဲ။ ဆူး႐ွိတဲ့ႏွင္းဆီ ပန္းနီနီလိုစာ မ်ိဳးပါ။ အခ်ိဳ႕စာေရး ဆရာေတြက်ျပန္ေတာ့စာကို တစ္ပင္လံုးပြင့္ေနတဲ့ ပိေတာက္ပန္း ကေလးေတြလိုေရးထားတယ္။ တစ္ခုခ်င္းၾကည့္ရင္ ေသးေသးေလးလို႕ ထင္ရတဲ့ကိုယ္ေတြ႕အေၾကာင္းအရာ ေလးေတြကို  ခ်ိတ္ဆက္သီကံုး ၿပီး ေရးထားလိုက္တာ ဖတ္မၿငီးစရာပါပဲ။ ကိုယ္ေတြ႕ကို ကိုယ္ပိုင္ဟန္ အျပည့္နဲ႔ မႁခြင္းမခ်န္ေရးတဲ့ စာမ်ိဳးမို႕ ဖတ္ၿပီးရင္  ဘာေၾကာင့္ရယ္လို႔ ေရေရ ရာရာ မေျပာႏုိင္ေပမယ့္ မေမ့ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။   

    အဲဒီလို တစ္မ်ိဳးစီေကာင္းတဲ့ စာေတြကို ဖတ္ရင္း ဒီစာေရးဆရာ ေတြ ဟာ သာမန္လူေတြထက္ ထူးျခားတဲ့ အေတြးအေခၚ၊ ခံစားခ်က္နဲ႔ သေဘာထားခံယူခ်က္၊ အေတြ႕အႀကံဳေတြကို ေရးတာလည္း႐ွိတယ္၊ အမ်ား သူငါ ၾကံဳေတြ႕ေနၾကတာကို ပဲေရးတာလည္း ႐ွိတယ္ဆိုတာ သတိထားမိ ပါတယ္။ စကားအသံုး အႏႈန္းအားျဖင့္လည္း ထူးျခားတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြကို သံုးတာလည္း ႐ွိတယ္၊ သာမန္အသံုးအႏႈန္းေတြကို သံုးတာလည္း႐ွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီစာေရးဆရာေတြ လက္ထဲကို ေရာက္သြားတဲ့ အေတြးအေခၚ၊ ခံ စားခ်က္နဲ႔ သေဘာထားခံယူခ်က္၊ အေတြ႕အၾကံဳေတြ၊ စကားအသံုး အႏႈန္း
 ေတြဟာ  ပံုမွန္ထက္ ပိုၿပီး ျပင္းထန္တဲ့  သက္ေရာက္မႈကို ေပးႏိုင္လာပါ တယ္။ စာဖတ္သူအေပၚ ထူးျခားတဲ့ ထိခတ္မႈ ျဖစ္ေအာင္ ေရးႏိုင္ၾကတယ္။

    ဒီေနရာမွာ ဟိုးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ဂစ္တာငွားၿပီး စမ္းတီးၾကည့္တုန္း က အေတြ႕အၾကံဳကို သတိရမိပါတယ္။ ဂစ္တာကို မတီးတတ္ဘဲနဲ႔ တီးေတာ့ ထြက္လာတဲ့ အသံက အ-ထစ္ထစ္ ထံုတံုတံု ျဖစ္ေနၿပီး နားေထာင္မေကာင္း ပါဘူး။ ဂစ္တာ အတီးေကာင္းတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ကအဲဒီဂစ္တာကိုပဲယူၿပီး တီးလိုက္တာ ဂစ္တာတစ္လက္ထဲမွ ဟုတ္ရဲ႕ လားလို႔  ထင္ရေလာက္ေအာင္ အသံကပိုဟိန္းၿပီးပိုလည္းက်ယ္တယ္၊ ညက္လည္း ညက္ေညာတယ္၊ တီး လံုးကေလးေတြ ပီျပင္ၿပီး  နားေထာင္လို႕သိပ္ေကာင္းတာပဲ။ ဘာေတြကြာေန တာလဲဆိုေတာ့ ေကာ့ဒ္ကိုင္တာ ထိမိေသသပ္မႈ ကြာပါတယ္။ ႀကိဳးေတြကို တီးတဲ့အခါ ထိခတ္ပံုကြာပါတယ္။ လက္ဆကြာပါတယ္။ စည္းခ်က္တိက် မွန္ကန္မႈ ကြာပါတယ္။ ဒီဂစ္တာကို ဒီပံုစံပဲ ကိုင္ၿပီး တီးတာေပမယ့္ အစစ
အရာရာကြာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ထြက္လာတဲ့အသံမွာလည္း ဆီနဲ႔ေရ ဘယ္ေတာ့ မွ မတူႏိုင္သလို အင္မတန္ကြာပါတယ္။

    အလုပ္ထဲမွာ ထိပ္တန္းေရာက္ေနတဲ့  လူေတြက ကံေကာင္းတဲ့ လူေတြ၊ အၿမဲတမ္း သူတစ္ပါး ေနာက္မွာ ေနရတဲ့သူေတြကေတာ့ ကံမေကာင္းတဲ့လူေတြလို႔အမ်ားကေရာ ကိုယ္တိုင္ေရာ ထင္တတ္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေန႔စဥ္ သူတို႔ေတြလုပ္ေနၾကတဲ့ အလုပ္ေတြကို အေသးစိတ္ စိစစ္ ၾကည့္လုိက္ရင္ လုပ္ပံုကိုင္ပံု ေသသပ္မႈနဲ႔ တိက်မွန္ကန္မႈ၊ ေစတနာနဲ႔ ခံယူခ်က္၊ အေႏွးအျမန္ ခ်ိန္ဆေဆာင္႐ြက္တတ္မႈ၊ ဆက္စပ္ေနသူ ေတြကို ဆက္ဆံပံု၊ ခ်ိတ္ဆက္ေပါင္းစပ္လုပ္ေဆာင္တတ္မႈနဲ႔ သက္ဆိုင္ သူေတြ အေပၚအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈစသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာအပိုင္း က႑ေတြ မွာအင္မတန္ကြာတာကို ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ဒီအလုပ္ကိုပဲ ဒီပံုစံပဲလုပ္ တာလို႔ အေပၚယံ ထင္ရေပမယ့္ သာမန္လုပ္ေနက် ေန႔စဥ္ အလုပ္ေတြဟာ ထက္ျမက္သူ၊ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သူ၊ ထိပ္တန္းက လူေတြ လက္ထဲကို ေရာက္သြားရင္ စာေရး ဆရာေကာင္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္ ထဲကိုေရာက္သြားတဲ့အေတြးအေခၚ၊ ခံစားခ်က္နဲ႔သေဘာထား ခံယူခ်က္၊ အေတြ႕အၾကံဳေတြ၊  စကားအသံုး အႏႈန္းေတြလို၊ ဂစ္တာအတီးေကာင္း သူလက္ထဲကိုေရာက္သြားတဲ့ဂစ္တာတစ္လက္လိုေအာင္ျမင္မႈဆီကိုလွမ္း တက္တဲ့ေလွကားထစ္ေတြျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီအလုပ္ေတြကိုပဲ အျခား သူေတြလုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဘာမွ ထူးထူးျခားျခား ျဖစ္မလာဘူး။

    ကံ၊ ဥာဏ္၊ ၀ီရိယ သံုးခုေပါင္း မွ ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ အဆို႐ွိတာ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ေန႔စဥ္အလုပ္ ေတြကို ေျပာင္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ ၿပီး ထိပ္တန္းေရာက္သြားၾကသူေတြ ရဲ႕ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ေတြကို ဥာဏ္ နဲ႔ ၀ီရိယစိုက္ထုတ္ၿပီး မေလ့လာဘူး၊ ကိုယ္ပိုင္ျဖစ္ေအာင္ မေလ့က်င့္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္ကံေကာင္းဖို႕ အလွည့္ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မေရာက္ႏိုင္ဘဲ ၾကာတတ္ပါတယ္။

Comments

Popular posts from this blog