ေကာင္းေသာစကားမ်ားကို ဆုိၾကရင္းျဖင့္ (ေနဇင္လတ္)

ေကာင္းေသာစကားမ်ားကို ဆုိၾကရင္းျဖင့္ (ေနဇင္လတ္)


ျမန္မာမႈနယ္ပယ္တြင္ “ႏႈတ္ ေၾကာင္႔ေသ၊ လက္ေၾကာင္႔ေၾက” ဟူေသာအဆံုးအမ႐ွိသည္။ မဂၢင္ ႐ွစ္ပါးတြင္မွန္ကန္ေသာ၊ ေကာင္း ျမတ္ေသာစကားကို ဆိုေစျခင္းငွာ “သမၼာ၀ါစာ” ျဖစ္ရမည္ဟု ဘုရားက ေဟာထားခဲ႔၏။ ေ႐ွးရာဇ၀င္တြင္ “ငါ႔တူ ေနာင္သား” ဟူေသာစကား တစ္ခြန္းေၾကာင့္ တစ္ခ်ိန္တြင္ပ်က္ စီးခဲ့ရေသာ ဧကရာဇ္အေၾကာင္း ငယ္စဥ္ကသမိုင္းတြင္ သင္ၾကားခဲ႔ရ ဖူးသည္။

   ယေန႔ သတင္းနည္းပညာ ထြန္းကားတိုးတက္လာေသာေခတ္ တြင္တစ္ဦးခ်င္းပင္မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ စကားေျပာရန္မလိုေတာ့။ျပည္တြင္း သာမကကမၻာႀကီး၏ အေ႐ွ႕ျခမ္းႏွင္႔ အေနာက္ျခမ္းတို႔ စကားစျမည္ႏိုင္ ၾကေလၿပီ။ အသံၾကားလိုလွ်င္လည္း ရသလို၊ ႐ုပ္ကိုျမင္လိုလွ်င္လည္း ရ သည္၊ သာမန္အားျဖင့္ စကားေျပာ သလို စာျဖင့္ေရး၍ တစ္ဦးႏွင္႔ တစ္ဦးေျပာႏိုင္ၾကသလို၊ တစ္ဦးမွအမ်ား ကိုလည္း  ေျပာႏိုင္ေရးႏိုင္ၾကေသာ ေခတ္ျဖစ္၏။ အထူးသျဖင္႔လူတိုင္း ကိုင္ေဆာင္ေသာလက္ကိုင္ဖုန္းမ်ား တြင္  ကင္မရာပါ၀င္လာသည္ ျဖစ္ ၍ဆိတ္ကြယ္ရာတို႔တြင္ ေျပာေသာ စကားမ်ားကိုပင္ ႐ုပ္+သံဖမ္းကာ လူမႈကြန္ရက္အေပၚ မိနစ္ပိုင္းအတြင္းတစ္ေလာကလံုးသိေအာင္ ေဖာက္သည္ခ်ႏိုင္သည္ျဖစ္၍ဆိတ္ ကြယ္ရာဟူသည္အဘယ္သုိ႔နည္းဟူ၍ပင္ ေမးရေတာ့မလိုျဖစ္လာ သည္။

    အမ်ားေ႐ွ႕တြင္  မည္သုိ႔ဟန္ ေဆာင္ကာ အတြင္းစိတ္ကို ဖံုးဖိ ထားႏိုင္သည္ဆိုေစကာမူ အနည္း ေ႐ွ႕တြင္မူကား စိတ္ရင္းအမွန္ကို ထုတ္ေဖာ္ကိုယ္စားျပဳေသာ စကား လံုးတို႔ ထြက္ေပၚလာတတ္စၿမဲျဖစ္ သည္။ေဖာင္တိန္သည္လည္း အသံ ဖမ္းစက္၊ နာရီသည္လည္း အသံ ဖမ္းစက္၊ ေနာက္ဆံုး ၾကယ္သီးပင္ လွ်င္ အသံဖမ္းစက္ျဖစ္ေနေသာ ေခတ္တြင္  တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ အတြင္းစိတ္သ႑ာန္သည္ ႐ွည္ ၾကာစြာ ဖံုးကြယ္ထားႏိုင္ျခင္းငွာ မစြမ္းေတာ့။ ပင္ကို စိတ္ရင္း အမွန္ကိုသာ ေျဖာင္႔မတ္ရန္ ႀကိဳး စားႏိုင္ၾကမွသာလွ်င္ ဟန္ေဆာင္မႈ ကင္းေသာ၊ စိတ္႐ွင္းေသာဘ၀ကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ အထူးသ ျဖင့္  ႏိုင္ငံေရးသည္  အာဏာႏွင္႔ ဆိုင္ရာအလုပ္ျဖစ္သျဖင့္ မ်ားစြာ သတိထားရန္လိုသည္။ ကိုယ္ကိုယ္ တိုင္ကမွန္ကန္သည့္တိုင္ ကုိယ့္မိတ္ ေဆြ၊ မလိုသူ၊ လိုသူႏွင္႔ရည္႐ြယ္ ခ်က္႐ွိသူ၊ ပညာနည္းသူတို႔ေၾကာင္႔ မလိုလားအပ္သည့္  အက်ိဳးဆက္ မ်ားကို ဖိတ္ေခၚသလိုျဖစ္ႏိုင္ပါ၏။ သာမန္လူတို႔အေနျဖင္႔  သာမန္စ ကားသည္ ဘာမွ ထူးျခားလွသည္ မဟုတ္မူေသာ္လည္း၊ ထင္႐ွားသူ၊ တာ၀န္႐ွိသူတို႔၏ ႏႈတ္ထြက္စကား သည္လည္းေကာင္း၊ အနီး၀န္းက်င္ ႐ွိသူတို႔၏ မဆင္ျခင္မႈသည္ လည္း ေကာင္း  အနာဂတ္ကိုႀကီးမားစြာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈျဖစ္ေစႏိုင္ပါ ၏။

စကားအရာတြင္ အဂၤါ (၁၀) ပါး ဟုဆိုသည္။

    ေကာင္းက်ိဳးကို ေပးႏုိင္သလို ဆိုးက်ိဳးကိုလည္းဆာင္ၾကဥ္းႏိုင္ သည္ျဖစ္၍စကားအရာသည္လြန္စြာမွအေရးႀကီးလွပါ၏။ထို႔ေၾကာင့္ စကားအရာအဂၤါ(၁၀)ပါးကို သတိ ထားသင့္ၾကသည္။
( ၁ ) ကာလ၀ါဒီ -ေျပာခ်ိန္ ေျပာ ခြင္႔႐ွိမွ ေျပာဆိုျခင္း
( ၂ ) ဘူတ၀ါဒီ -ဟုတ္မွန္ေသာ စကားကိုသာေျပာဆိုျခင္း
( ၃ ) ဓမၼ၀ါဒီ -တရားႏွင္႔ ဆက္     စပ္သည္ကိုသာေျပာဆိုျခင္း
(၄)အတၱ၀ါဒီ-အက်ိဳးစီးပြား ႏွင္႔ဆက္စပ္သည္ကိုသာေျပာဆိုျခင္း
( ၅ ) ပီယ၀ါဒီ-ခ်စ္ဖြယ္ရာေသာ စကားကိုသာေျပာဆိုျခင္း
( ၆ ) မိဟိတပုဗၺဘာဏီ -ၿပံဳး႐ႊင္ စြာသာ ေျပာဆိုျခင္း
( ၇ ) မိတဘာဏီ -     မတိုမ႐ွည္ ခ်င္႔ခ်ိန္စြာေျပာဆိုျခင္း
( ၈) အတုရိက၀ါဒီ    -အေဆာတ လ်င္ အလ်င္စလိုမေျပာဆိုျခင္း
( ၉ ) ေပါရီ- ၿမိဳ႕ႀကီးသူ၊ ၿမိဳ႕ႀကီး သားတို႔အတိုင္း ေျပာဆိုျခင္း
(၁၀)၀ိသဒ၀ါဒီ- တိက်ျပတ္သား၊ သန္႔႐ွင္းေသခ်ာစြာေျပာဆိုျခင္း

    ေ႐ွးအခါက ျမန္မာတို႔သည္ လူႀကီးသူမတို႔၏  အဆံုးအမကို တတ္ႏိုင္သမွ်ႀကိဳးစားလိုက္နာခဲ႔ၾကသည္။မိမိတို႔ငယ္စဥ္ကာလအ ခ်ိန္မ်ားအထိတိုင္ ျဖစ္သည္ကို ေကာင္းစြာမွတ္မိေနပါေသးသည္။
 ေခတ္ေျပာင္းလာမႈ၊ခတ္၏တိုးတက္လာမႈတို႔ေၾကာင္႔တျဖည္းျဖည္း ယဥ္ေက်းမႈအေရာႏွင္႔ပြတ္တိုက္မႈမ်ား႐ွိလာရာမွစ၍ ေကာင္းေသာ အစဥ္အလာမ်ား ပြတ္စားမႈကို ခံခဲ႔ ရပါ၏။ ေခတ္သည္ရပ္တံ့၍ မရ ေသာအရာျဖစ္ပါသည္။ ေခတ္မီ ျခင္းဆိုသည္မွာ အစဥ္အလာကို ေမ႔ထားရန္၊သမိုင္းတြင္ ခ်န္ထားရန္ အေျခအေနတစ္ခုမဟုတ္ပါ။ အ က်ိဳးျဖစ္ထြန္းရာ၊  ေကာင္းျခင္းကို အေထာက္အပံ့ေပးမည့္အရာမ်ားကို ေခတ္ႏွင္႔အတူသယ္ယူတတ္ရန္ လို အပ္ပါသည္။ ယဥ္ေက်းမႈေကာင္း၊ အစဥ္အလာေကာင္းတို႔ကို ဆက္ လက္ထိန္းသိမ္းႏိုင္ျခင္းျဖင့္ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး၏လကၡဏာ(Identity)ကိုေစာင္႔ေ႐ွာက္ရာလည္းျဖစ္ပါသည္။ လူမ်ိဳးတိုင္း လူမ်ိဳးတိုင္းတြင္ ဆိုင္ရာ လကၡဏာတို႔႐ွိသင္႔ၾကၿပီ။ ထိုလကၡဏာတို႔ကို တတ္ႏိုင္သမွ်ထိန္းသိမ္း သြားသင္႔သည္လည္း ျဖစ္ပါ၏။

လြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္စကားအရာ
    ျမန္မာတို႔တံခါးပိတ္စနစ္တြင္ ႏွစ္ေပါင္း(၅၀)ျဖတ္သန္းခဲ႔ရသည္။ မ်ားစြာေျပာခြင့္ဆိုခြင့္မ႐ွိခဲ့။မွန္သည္ကိုတင္ျပလွ်င္မႏွစ္သက္တတ္ ေသာေခတ္ျဖစ္၍မေျပာရဲ၊ မဆိုရဲ ျဖစ္ခဲ့ၾကရာမွၾကာေသာအခါမေျပာ တတ္ မဆိုတတ္သည္အထိပင္ျဖစ္ ခဲ႔ရပါသည္။ မေျပာတတ္ မဆိုတတ္ သည္ထက္  “မေတြးတတ္၊ မေခၚ တတ္”ျဖစ္ရျခင္းက ပို၍ဆိုး၀ါးေသာ အျဖစ္ဟု ယူဆပါသည္။ ၂၀၁၁-တြင္ အစိုးရသစ္မွဦးေဆာင္၍ ႏိုင္ငံ ေရးစနစ္သစ္ကို ေဖာ္ထုတ္ခဲ႔သည္။ “ဒီမိုကေရစီ” စနစ္ဟု  ေခၚတြင္၏။ လူတစ္ဦး၏ ေမြးရာပါအခြင္႔အေရး မ်ားကို ျပန္လည္ရ႐ွိခဲ႔ၾကၿပီး လြတ္လပ္စြာထုတ္ေဖာ္ခြင္႔႐ွိခဲ႔ၾကသည္။ ေရးသားႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။  ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပႏိုင္ခဲ႔ၾကသည္။ ဒီမိုကေရစီျဖစ္၍ ၀ါဒမတူေသာ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားယွဥ္ၿပိဳင္ကာ ေ႐ြးေကာက္ ပြဲ၀င္ခဲ႔ၾကၿပီး၊ လႊတ္ေတာ္တြင္ မတူ ေသာအျမင္မ်ားကို ျငင္းခံုေဆြးေႏြး ၾကရင္း  ႏိုင္ငံ၏အနာဂတ္ကို ႀကိဳး စား၍ ထုဆစ္ေနၾကပါသည္။

    ျမန္မာ႔ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲသည္ ယခုအခါ သက္တမ္းတစ္၀က္ေက်ာ္ေက်ာ္သုိ႔  ေရာက္႐ွိခဲ႔ၿပီ ျဖစ္သည္။  ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္မွ် က်န္႐ွိေနေသးေသာ အခ်ိန္တြင္ လာမည့္သက္တမ္း၌ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကမည့္ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ထိုပါတီ၏ေခါင္းေဆာင္မ်ားကတစ္စံု တစ္ရာထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုမႈမ်ားစတင္ျပဳလုပ္လ်က္လည္း႐ွိသည္ကို ေတြ႕ရ သည္။  ၂၀၀၈-ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး၊  ဖက္ဒရယ္မူ ေဆာင္႐ြက္ေရး၊ မဲေပးစနစ္ ျပန္ လည္ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အပါအ၀င္ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္မ်ားကို တိုက္႐ိုက္ေ႐ြး ခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ႏိုင္ေရးမ်ားအထိ ပါ၀င္ပါသည္။

    အာဏာ႐ွင္စနစ္မွ ဒီမိုကေရ စီသို႔ ကူးေျပာင္းခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံမ်ား အားလံုးသည္ အကူးအေျပာင္းကာ လကို အနည္းဆံုးဆယ္စုႏွစ္တစ္ခု ေက်ာ္မွ်ျဖတ္သန္းခဲ႔ၾကရသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။ေျဖးေျဖးမွန္မွန္ တိုးတက္ မႈပံုစံျဖင့္ ျဖတ္သန္းခဲ႔ၾကျခင္းျဖစ္ သည္။ ႀကီးမားေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရးထက္  ခိုင္မာေသာ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးကို ပို၍အေလးထား ေလ႔႐ွိၾကသည္။

    ျမန္မာ႔အသြင္ကူးေျပာင္းေရး သည္ အျခားအသြင္ကူးေျပာင္းခဲ့ ၾကေသာ  ႏိုင္ငံမ်ားထက္ ပို၍ လ်င္ ျမန္ၿပီး၊ မထင္မွတ္ မေမွ်ာ္မွန္းေသာ ရလဒ္မ်ားထုတ္ေပးႏိုင္ခဲ႔ပါသည္ဟု ကမၻာ႔မိသားစုႀကီးက  မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့ ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ယခုလည္း၂၀၀၈-ဖြဲ႕စည္းပံု  အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ ေရးကိုပထမသက္တမ္း၏တစ္၀က္ မွ်မ႐ွိေသးေသာအခ်ိန္တြင္ စတင္ ၍စဥ္းစား၊ဆာင္႐ြက္ႏိုင္ခဲ႔ၾကျခင္း သည္ကမၻာကေမွ်ာ္လင္႔ မထားေသး ေသာအေျပာင္းအလဲျဖစ္ပါ၏။

    ျမန္မာတို႔သည္  အေရးအရာ မ်ားစြာတြင္ ထူးျခားစြာ အေျပာင္း အလဲျပဳႏိုင္ခဲ႔ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိန္က အတိုက္အခံပါတီသည္ ျပည္တြင္းခရီး၌ပင္ အကန္႔အသတ္ မ်ား ႀကီးမားစြာ႐ွိေနခဲ႔ရာမွ ယေန႔ ကမၻာ႔မည္သည့္ေနရာသုိ႔မဆို လြတ္ လပ္စြာသြားလာခြင္႔႐ွိၿပီး၊ လြတ္လပ္ စြာေျပာဆိုထုတ္ေဖာ္ခြင္႔႐ွိေနခဲ့ပါ သည္။ဤသည္က တိုးတက္ခဲ႔ေသာ အရာေပါင္းမ်ားစြာထဲမွ တစ္ခုမွ် သာျဖစ္သည္။ လြတ္လပ္စြာဆႏၵျပခြင့္၊ေရးသားခြင့္ရခဲ့ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ ဆိုလွ်င္လြတ္လပ္ခြင္႔ကိုခုတံုးလုပ္၍ ႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာ စကား လံုးမ်ားကိုပင္အသံုးျပဳေျပာဆို၊ ေရး သားမႈမ်ား႐ွိေနပါ၏။ မွန္ကန္မႈမ႐ွိ ေသာသတင္းမ်ားကို ေဖာ္ျပၿပီး ဆန္႔ က်င္ေရးဦးတည္ခ်က္ တစ္ခုတည္း ကိုသာစူးစူးစိုက္စိုက္ လုပ္ေဆာင္သူ မ်ား၊ အၿမဲတမ္းခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ေျပာ ဆိုေ၀ဖန္သူမ်ားလည္း  ႐ွိေနပါ၏။ထိုသည့္တိုင္ေအာင္“ဘာမွမေျပာင္း ေသးပါဘူး” ဟု  ဆိုလွ်င္... “ဘူတ၀ါဒီ”ဟူေသာ “ဟုတ္မွန္ေသာ စကားကိုသာ ေျပာဆိုျခင္း”ႏွင့္ ညီ-မညီစစ္ေဆးဖို႔ ေကာင္းသည္ဟု ဆို ခ်င္ပါ၏။ ဓမၼ၀ါဒီဟူေသာ တရား ႏွင့္ဆက္စပ္သည္ကိုသာေျပာဆိုျခင္း၊ ပီယ၀ါဒီဟူေသာႏွစ္လိုဖြယ္ရာစကား ကိုသာ ေျပာဆိုျခင္းႏွင့္ညီ-မညီကို ျပန္လည္၍ ဆန္းစစ္ဖို႔ လိုပါလိမ့္ မည္။

    “အတၱ၀ါဒီ”ဆိုသည္မွာ အက်ိဳး စီးပြားကို အေျခခံျခင္း ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔၏ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားသက္သက္ မွ်ကိုသာ  အေျခခံခိုင္းျခင္းမဟုတ္။ မိမိအက်ိဳး၊ အမ်ားအက်ိဳးအေပၚမွ်တစြာအေျခခံေစလိုသည့္သေဘာ ျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔ျမင္ရ၊ ေတြ႕ေနရ၊ ၾကားေနရသည္မွာ  မ်ားစြာပညာ ေျမာ္ျမင္မႈနည္းပါးစြာ  အနာဂတ္ အေရးကိုအေလးမထား၊ ဂ႐ုမျပဳဘဲ ေျပာေနေရးေနၾကျခင္းကို  စိတ္မကာင္းစြာေတြ႕ေန၊ျမင္ေနရပါသည္။ ကိုယ္တိုင္လည္း  ေဆာင္းပါးမ်ားစြာ ေရးခဲ႔ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ Forgetting ဟူေသာေမ့မရျခင္းႏွင္႔   Forgiveness  ဟူေသာ ခြင္႔လႊတ္ျခင္းတို႔မွာ တစ္ဘာသာစီျဖစ္ၾကပါ၏။ ပညာ နည္းပါးလွ်င္၊  ေျမာ္ျမင္မႈ နည္းပါး လွ်င္  ထိုႏွစ္ခုကို  ေရာေထြးစားၾက ေလ့႐ွိပါသည္။ယေန႔အေျခအေနသည္ ႏိုင္ငံ ေတာ္ကို  ျပန္လည္တည္ေဆာက္ ေနရေသာ အခ်ိန္ျဖစ္ပါ၏။ ေမ႔မရ ေသာအရာမ်ား ႐ွိျငားေသာ္လည္း၊ ႀကိဳးစားခြင္႔လႊတ္ႏိုင္ၾကမွသာ ႏိုင္ငံ ေတာ္ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ သလို အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလ ကိုလည္း  ျဖတ္သန္းႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါ ၏။ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားမ်ား ႏိုင္ငံေရး အသိအျမင္ တစ္စံုတစ္ရာ ရ႐ွိေရး၊ လူ႔အရင္းအျမစ္တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးႏိုင္ ေရးအတြက္   Peace, Democracy ႏွင့္ Development ဟူေသာ မ႑ိဳင္ (၃) ခုေအာက္ဘာသာ (၁၅) ခုကို သင္ၾကားေပးေနေသာ  သင္တန္း တစ္ခုကို  ဦးစီးဖြင္႔လွစ္ထားေနပါ သည္။  လြတ္လပ္စြာ ေဆြးေႏြး၊ ေမးျမန္းႏိုင္ခြင္႔ ႐ွိပါ၏။ သင္တန္း သားထဲတြင္  တစ္ခ်ိန္က  ေထာက္ လွမ္းေရးတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ေသာ  ဗိုလ္မွဴးတစ္ဦး  ပါ၀င္ပါ သည္။  ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က လည္း ၁၉၉၇-တြင္ ေထာက္လွမ္း ေရး၏ေမးျမန္းမႈကို ေအာင္သေျပ စခန္းတြင္  တစ္ပတ္ၾကာခံခဲ့ရဖူးသူ ျဖစ္ပါ၏။  အ႐ြယ္အစားမငယ္ ေသာလုပ္ငန္းစု၏ ဥကၠ႒တစ္ဦးအ ေနျဖင့္မ်ားစြာခါးသီးခဲ႔ေသာအေတြ႕ အႀကံဳျဖစ္၍ ေမ႔ႏိုင္သည့္ကိစၥေတာ႔ မဟုတ္ပါ။  သို႔ေသာ္ခြင္႔လႊတ္ႏိုင္ ေသာကိစၥဟုသာ ႏွလံုးပိုက္ခဲ႔ပါ၏။ ခြင္႔လႊတ္ႏိုင္ခဲ႔၍လည္း  ထိုသူကို သင္တန္းတက္ခြင္႔ေပးခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ပါ ၏။ ထိုသင္တန္းတြင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီ (၂၀) မွ်ေလာက္ႏွင့္ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အခ်ိဳ႕မွပင္  လာေရာက္တက္ လာေသာသင္တန္းသားမ်ား ပါ၀င္ ပါသည္။

    ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ျခင္း၊ ခြင့္လႊတ္ ႏိုင္စြမ္းမ႐ွိေသာစကားမ်ား ဆိုျခင္း ေၾကာင့္ အတိတ္ကျမန္မာတို႔ "Us- Them" သို႔မဟုတ္ "With-Again-st" ဟူ၍ “ရန္-ငါ” ကြဲျပားကာမလို လားအပ္ေသာ  အေမွာင္ခရီးကို ရာစုတစ္၀က္မွ် ျဖတ္သန္းခဲ႔ရျခင္း ျဖစ္သည္ကို  ေမ့မထားသင့္ဟု ယူ ဆပါသည္။  တရားသေဘာကို ပိုမို ဆင္ျခင္မိေသာ(၆၀)ေက်ာ္အ႐ြယ္ ျဖစ္လာ၍ က်န္ေသာအခ်ိန္ကို ပို၍ ခြင္႔လႊတ္ေသာစိတ္၊ ခြင္႔လႊတ္ေသာ အမူအက်င္႔၊ ခြင္႔လႊတ္ေသာစကား မ်ားျဖင့္သာ ျဖတ္သန္းႏိုင္ရန္ ႀကိဳး စားသြားမည့္သူျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔ ၾကားေန၊ ျမင္ေနရေသာ ၀န္းက်င္ တြင္ ခြင္႔လႊတ္စိတ္ တစ္စံုတစ္ရာ နည္းပါးလွေသးသည္ဟု ခံစားရပါ ၏။မိမိတို႔၏ အဇ္ၨိတကို မိမိတို႔ေျပာ ၾက၊ဆိုၾက၊ ေရးၾကေသာ အရာမ်ား က ကိုယ္စားျပဳၾကပါ၏။ အတတ္ ပညာသည္ ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရး အတြက္အေရးႀကီးသလို၊အသိပညာ သည္လည္း  အမ်ိဳးသားေရး တည္ ေဆာက္မႈအတြက္ ပို၍အေရးႀကီး ပါ၏။ အသိႏံု႔ခဲ႔သည္႐ွိေသာ္ အမ်ိဳး သားေရးတည္ေဆာက္ႏိုင္မႈႏွင္႔ အ လွမ္းေ၀းေနပါလိမ္႔မည္။အမ်ိဳးသား ေရးကို  ေကာင္းစြာမတည္ေဆာက္ ႏိုင္ပါက ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရးဆုိ သည္မွာ အိပ္မက္တစ္ခုမွ်ထက္ ပို မည္မဟုတ္ပါ။

     ထို႔ေၾကာင္႔ အေျပာင္းအလဲ နည္းစဥ္တြင္ ပါ၀င္ၾကသူအားလံုး ေကာင္းေသာ စကားကိုဆိုၾက ရင္း ျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရး တြင္ မွန္ကန္စြာ ပါ၀င္ႏိုင္ၾကပါေစ ေၾကာင္း။

            ေနဇင္လတ္           
   ၁၇-၁၀-၂၀၁၃ (၁၁၅၄

ျမန္မာမႈနယ္ပယ္တြင္ “ႏႈတ္ ေၾကာင္႔ေသ၊ လက္ေၾကာင္႔ေၾက” ဟူေသာအဆံုးအမ႐ွိသည္။ မဂၢင္ ႐ွစ္ပါးတြင္မွန္ကန္ေသာ၊ ေကာင္း ျမတ္ေသာစကားကို ဆိုေစျခင္းငွာ “သမၼာ၀ါစာ” ျဖစ္ရမည္ဟု ဘုရားက ေဟာထားခဲ႔၏။ ေ႐ွးရာဇ၀င္တြင္ “ငါ႔တူ ေနာင္သား” ဟူေသာစကား တစ္ခြန္းေၾကာင့္ တစ္ခ်ိန္တြင္ပ်က္ စီးခဲ့ရေသာ ဧကရာဇ္အေၾကာင္း ငယ္စဥ္ကသမိုင္းတြင္ သင္ၾကားခဲ႔ရ ဖူးသည္။

   ယေန႔ သတင္းနည္းပညာ ထြန္းကားတိုးတက္လာေသာေခတ္ တြင္တစ္ဦးခ်င္းပင္မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ စကားေျပာရန္မလိုေတာ့။ျပည္တြင္း သာမကကမၻာႀကီး၏ အေ႐ွ႕ျခမ္းႏွင္႔ အေနာက္ျခမ္းတို႔ စကားစျမည္ႏိုင္ ၾကေလၿပီ။ အသံၾကားလိုလွ်င္လည္း ရသလို၊ ႐ုပ္ကိုျမင္လိုလွ်င္လည္း ရ သည္၊ သာမန္အားျဖင့္ စကားေျပာ သလို စာျဖင့္ေရး၍ တစ္ဦးႏွင္႔ တစ္ဦးေျပာႏိုင္ၾကသလို၊ တစ္ဦးမွအမ်ား ကိုလည္း  ေျပာႏိုင္ေရးႏိုင္ၾကေသာ ေခတ္ျဖစ္၏။ အထူးသျဖင္႔လူတိုင္း ကိုင္ေဆာင္ေသာလက္ကိုင္ဖုန္းမ်ား တြင္  ကင္မရာပါ၀င္လာသည္ ျဖစ္ ၍ဆိတ္ကြယ္ရာတို႔တြင္ ေျပာေသာ စကားမ်ားကိုပင္ ႐ုပ္+သံဖမ္းကာ လူမႈကြန္ရက္အေပၚ မိနစ္ပိုင္းအတြင္းတစ္ေလာကလံုးသိေအာင္ ေဖာက္သည္ခ်ႏိုင္သည္ျဖစ္၍ဆိတ္ ကြယ္ရာဟူသည္အဘယ္သုိ႔နည္းဟူ၍ပင္ ေမးရေတာ့မလိုျဖစ္လာ သည္။

    အမ်ားေ႐ွ႕တြင္  မည္သုိ႔ဟန္ ေဆာင္ကာ အတြင္းစိတ္ကို ဖံုးဖိ ထားႏိုင္သည္ဆိုေစကာမူ အနည္း ေ႐ွ႕တြင္မူကား စိတ္ရင္းအမွန္ကို ထုတ္ေဖာ္ကိုယ္စားျပဳေသာ စကား လံုးတို႔ ထြက္ေပၚလာတတ္စၿမဲျဖစ္ သည္။ေဖာင္တိန္သည္လည္း အသံ ဖမ္းစက္၊ နာရီသည္လည္း အသံ ဖမ္းစက္၊ ေနာက္ဆံုး ၾကယ္သီးပင္ လွ်င္ အသံဖမ္းစက္ျဖစ္ေနေသာ ေခတ္တြင္  တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ အတြင္းစိတ္သ႑ာန္သည္ ႐ွည္ ၾကာစြာ ဖံုးကြယ္ထားႏိုင္ျခင္းငွာ မစြမ္းေတာ့။ ပင္ကို စိတ္ရင္း အမွန္ကိုသာ ေျဖာင္႔မတ္ရန္ ႀကိဳး စားႏိုင္ၾကမွသာလွ်င္ ဟန္ေဆာင္မႈ ကင္းေသာ၊ စိတ္႐ွင္းေသာဘ၀ကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ အထူးသ ျဖင့္  ႏိုင္ငံေရးသည္  အာဏာႏွင္႔ ဆိုင္ရာအလုပ္ျဖစ္သျဖင့္ မ်ားစြာ သတိထားရန္လိုသည္။ ကိုယ္ကိုယ္ တိုင္ကမွန္ကန္သည့္တိုင္ ကုိယ့္မိတ္ ေဆြ၊ မလိုသူ၊ လိုသူႏွင္႔ရည္႐ြယ္ ခ်က္႐ွိသူ၊ ပညာနည္းသူတို႔ေၾကာင္႔ မလိုလားအပ္သည့္  အက်ိဳးဆက္ မ်ားကို ဖိတ္ေခၚသလိုျဖစ္ႏိုင္ပါ၏။ သာမန္လူတို႔အေနျဖင္႔  သာမန္စ ကားသည္ ဘာမွ ထူးျခားလွသည္ မဟုတ္မူေသာ္လည္း၊ ထင္႐ွားသူ၊ တာ၀န္႐ွိသူတို႔၏ ႏႈတ္ထြက္စကား သည္လည္းေကာင္း၊ အနီး၀န္းက်င္ ႐ွိသူတို႔၏ မဆင္ျခင္မႈသည္ လည္း ေကာင္း  အနာဂတ္ကိုႀကီးမားစြာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈျဖစ္ေစႏိုင္ပါ ၏။

စကားအရာတြင္ အဂၤါ (၁၀) ပါး ဟုဆိုသည္။

    ေကာင္းက်ိဳးကို ေပးႏုိင္သလို ဆိုးက်ိဳးကိုလည္းဆာင္ၾကဥ္းႏိုင္ သည္ျဖစ္၍စကားအရာသည္လြန္စြာမွအေရးႀကီးလွပါ၏။ထို႔ေၾကာင့္ စကားအရာအဂၤါ(၁၀)ပါးကို သတိ ထားသင့္ၾကသည္။
( ၁ ) ကာလ၀ါဒီ -ေျပာခ်ိန္ ေျပာ ခြင္႔႐ွိမွ ေျပာဆိုျခင္း
( ၂ ) ဘူတ၀ါဒီ -ဟုတ္မွန္ေသာ စကားကိုသာေျပာဆိုျခင္း
( ၃ ) ဓမၼ၀ါဒီ -တရားႏွင္႔ ဆက္     စပ္သည္ကိုသာေျပာဆိုျခင္း
(၄)အတၱ၀ါဒီ-အက်ိဳးစီးပြား ႏွင္႔ဆက္စပ္သည္ကိုသာေျပာဆိုျခင္း
( ၅ ) ပီယ၀ါဒီ-ခ်စ္ဖြယ္ရာေသာ စကားကိုသာေျပာဆိုျခင္း
( ၆ ) မိဟိတပုဗၺဘာဏီ -ၿပံဳး႐ႊင္ စြာသာ ေျပာဆိုျခင္း
( ၇ ) မိတဘာဏီ -     မတိုမ႐ွည္ ခ်င္႔ခ်ိန္စြာေျပာဆိုျခင္း
( ၈) အတုရိက၀ါဒီ    -အေဆာတ လ်င္ အလ်င္စလိုမေျပာဆိုျခင္း
( ၉ ) ေပါရီ- ၿမိဳ႕ႀကီးသူ၊ ၿမိဳ႕ႀကီး သားတို႔အတိုင္း ေျပာဆိုျခင္း
(၁၀)၀ိသဒ၀ါဒီ- တိက်ျပတ္သား၊ သန္႔႐ွင္းေသခ်ာစြာေျပာဆိုျခင္း

    ေ႐ွးအခါက ျမန္မာတို႔သည္ လူႀကီးသူမတို႔၏  အဆံုးအမကို တတ္ႏိုင္သမွ်ႀကိဳးစားလိုက္နာခဲ႔ၾကသည္။မိမိတို႔ငယ္စဥ္ကာလအ ခ်ိန္မ်ားအထိတိုင္ ျဖစ္သည္ကို ေကာင္းစြာမွတ္မိေနပါေသးသည္။
 ေခတ္ေျပာင္းလာမႈ၊ခတ္၏တိုးတက္လာမႈတို႔ေၾကာင္႔တျဖည္းျဖည္း ယဥ္ေက်းမႈအေရာႏွင္႔ပြတ္တိုက္မႈမ်ား႐ွိလာရာမွစ၍ ေကာင္းေသာ အစဥ္အလာမ်ား ပြတ္စားမႈကို ခံခဲ႔ ရပါ၏။ ေခတ္သည္ရပ္တံ့၍ မရ ေသာအရာျဖစ္ပါသည္။ ေခတ္မီ ျခင္းဆိုသည္မွာ အစဥ္အလာကို ေမ႔ထားရန္၊သမိုင္းတြင္ ခ်န္ထားရန္ အေျခအေနတစ္ခုမဟုတ္ပါ။ အ က်ိဳးျဖစ္ထြန္းရာ၊  ေကာင္းျခင္းကို အေထာက္အပံ့ေပးမည့္အရာမ်ားကို ေခတ္ႏွင္႔အတူသယ္ယူတတ္ရန္ လို အပ္ပါသည္။ ယဥ္ေက်းမႈေကာင္း၊ အစဥ္အလာေကာင္းတို႔ကို ဆက္ လက္ထိန္းသိမ္းႏိုင္ျခင္းျဖင့္ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး၏လကၡဏာ(Identity)ကိုေစာင္႔ေ႐ွာက္ရာလည္းျဖစ္ပါသည္။ လူမ်ိဳးတိုင္း လူမ်ိဳးတိုင္းတြင္ ဆိုင္ရာ လကၡဏာတို႔႐ွိသင္႔ၾကၿပီ။ ထိုလကၡဏာတို႔ကို တတ္ႏိုင္သမွ်ထိန္းသိမ္း သြားသင္႔သည္လည္း ျဖစ္ပါ၏။

လြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္စကားအရာ
    ျမန္မာတို႔တံခါးပိတ္စနစ္တြင္ ႏွစ္ေပါင္း(၅၀)ျဖတ္သန္းခဲ႔ရသည္။ မ်ားစြာေျပာခြင့္ဆိုခြင့္မ႐ွိခဲ့။မွန္သည္ကိုတင္ျပလွ်င္မႏွစ္သက္တတ္ ေသာေခတ္ျဖစ္၍မေျပာရဲ၊ မဆိုရဲ ျဖစ္ခဲ့ၾကရာမွၾကာေသာအခါမေျပာ တတ္ မဆိုတတ္သည္အထိပင္ျဖစ္ ခဲ႔ရပါသည္။ မေျပာတတ္ မဆိုတတ္ သည္ထက္  “မေတြးတတ္၊ မေခၚ တတ္”ျဖစ္ရျခင္းက ပို၍ဆိုး၀ါးေသာ အျဖစ္ဟု ယူဆပါသည္။ ၂၀၁၁-တြင္ အစိုးရသစ္မွဦးေဆာင္၍ ႏိုင္ငံ ေရးစနစ္သစ္ကို ေဖာ္ထုတ္ခဲ႔သည္။ “ဒီမိုကေရစီ” စနစ္ဟု  ေခၚတြင္၏။ လူတစ္ဦး၏ ေမြးရာပါအခြင္႔အေရး မ်ားကို ျပန္လည္ရ႐ွိခဲ႔ၾကၿပီး လြတ္လပ္စြာထုတ္ေဖာ္ခြင္႔႐ွိခဲ႔ၾကသည္။ ေရးသားႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။  ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပႏိုင္ခဲ႔ၾကသည္။ ဒီမိုကေရစီျဖစ္၍ ၀ါဒမတူေသာ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားယွဥ္ၿပိဳင္ကာ ေ႐ြးေကာက္ ပြဲ၀င္ခဲ႔ၾကၿပီး၊ လႊတ္ေတာ္တြင္ မတူ ေသာအျမင္မ်ားကို ျငင္းခံုေဆြးေႏြး ၾကရင္း  ႏိုင္ငံ၏အနာဂတ္ကို ႀကိဳး စား၍ ထုဆစ္ေနၾကပါသည္။

    ျမန္မာ႔ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲသည္ ယခုအခါ သက္တမ္းတစ္၀က္ေက်ာ္ေက်ာ္သုိ႔  ေရာက္႐ွိခဲ႔ၿပီ ျဖစ္သည္။  ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္မွ် က်န္႐ွိေနေသးေသာ အခ်ိန္တြင္ လာမည့္သက္တမ္း၌ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကမည့္ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ထိုပါတီ၏ေခါင္းေဆာင္မ်ားကတစ္စံု တစ္ရာထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုမႈမ်ားစတင္ျပဳလုပ္လ်က္လည္း႐ွိသည္ကို ေတြ႕ရ သည္။  ၂၀၀၈-ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရး၊  ဖက္ဒရယ္မူ ေဆာင္႐ြက္ေရး၊ မဲေပးစနစ္ ျပန္ လည္ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး အပါအ၀င္ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္မ်ားကို တိုက္႐ိုက္ေ႐ြး ခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ႏိုင္ေရးမ်ားအထိ ပါ၀င္ပါသည္။

    အာဏာ႐ွင္စနစ္မွ ဒီမိုကေရ စီသို႔ ကူးေျပာင္းခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံမ်ား အားလံုးသည္ အကူးအေျပာင္းကာ လကို အနည္းဆံုးဆယ္စုႏွစ္တစ္ခု ေက်ာ္မွ်ျဖတ္သန္းခဲ႔ၾကရသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။ေျဖးေျဖးမွန္မွန္ တိုးတက္ မႈပံုစံျဖင့္ ျဖတ္သန္းခဲ႔ၾကျခင္းျဖစ္ သည္။ ႀကီးမားေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရးထက္  ခိုင္မာေသာ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးကို ပို၍အေလးထား ေလ႔႐ွိၾကသည္။

    ျမန္မာ႔အသြင္ကူးေျပာင္းေရး သည္ အျခားအသြင္ကူးေျပာင္းခဲ့ ၾကေသာ  ႏိုင္ငံမ်ားထက္ ပို၍ လ်င္ ျမန္ၿပီး၊ မထင္မွတ္ မေမွ်ာ္မွန္းေသာ ရလဒ္မ်ားထုတ္ေပးႏိုင္ခဲ႔ပါသည္ဟု ကမၻာ႔မိသားစုႀကီးက  မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့ ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ယခုလည္း၂၀၀၈-ဖြဲ႕စည္းပံု  အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ ေရးကိုပထမသက္တမ္း၏တစ္၀က္ မွ်မ႐ွိေသးေသာအခ်ိန္တြင္ စတင္ ၍စဥ္းစား၊ဆာင္႐ြက္ႏိုင္ခဲ႔ၾကျခင္း သည္ကမၻာကေမွ်ာ္လင္႔ မထားေသး ေသာအေျပာင္းအလဲျဖစ္ပါ၏။

    ျမန္မာတို႔သည္  အေရးအရာ မ်ားစြာတြင္ ထူးျခားစြာ အေျပာင္း အလဲျပဳႏိုင္ခဲ႔ၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိန္က အတိုက္အခံပါတီသည္ ျပည္တြင္းခရီး၌ပင္ အကန္႔အသတ္ မ်ား ႀကီးမားစြာ႐ွိေနခဲ႔ရာမွ ယေန႔ ကမၻာ႔မည္သည့္ေနရာသုိ႔မဆို လြတ္ လပ္စြာသြားလာခြင္႔႐ွိၿပီး၊ လြတ္လပ္ စြာေျပာဆိုထုတ္ေဖာ္ခြင္႔႐ွိေနခဲ့ပါ သည္။ဤသည္က တိုးတက္ခဲ႔ေသာ အရာေပါင္းမ်ားစြာထဲမွ တစ္ခုမွ် သာျဖစ္သည္။ လြတ္လပ္စြာဆႏၵျပခြင့္၊ေရးသားခြင့္ရခဲ့ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ ဆိုလွ်င္လြတ္လပ္ခြင္႔ကိုခုတံုးလုပ္၍ ႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာ စကား လံုးမ်ားကိုပင္အသံုးျပဳေျပာဆို၊ ေရး သားမႈမ်ား႐ွိေနပါ၏။ မွန္ကန္မႈမ႐ွိ ေသာသတင္းမ်ားကို ေဖာ္ျပၿပီး ဆန္႔ က်င္ေရးဦးတည္ခ်က္ တစ္ခုတည္း ကိုသာစူးစူးစိုက္စိုက္ လုပ္ေဆာင္သူ မ်ား၊ အၿမဲတမ္းခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ေျပာ ဆိုေ၀ဖန္သူမ်ားလည္း  ႐ွိေနပါ၏။ထိုသည့္တိုင္ေအာင္“ဘာမွမေျပာင္း ေသးပါဘူး” ဟု  ဆိုလွ်င္... “ဘူတ၀ါဒီ”ဟူေသာ “ဟုတ္မွန္ေသာ စကားကိုသာ ေျပာဆိုျခင္း”ႏွင့္ ညီ-မညီစစ္ေဆးဖို႔ ေကာင္းသည္ဟု ဆို ခ်င္ပါ၏။ ဓမၼ၀ါဒီဟူေသာ တရား ႏွင့္ဆက္စပ္သည္ကိုသာေျပာဆိုျခင္း၊ ပီယ၀ါဒီဟူေသာႏွစ္လိုဖြယ္ရာစကား ကိုသာ ေျပာဆိုျခင္းႏွင့္ညီ-မညီကို ျပန္လည္၍ ဆန္းစစ္ဖို႔ လိုပါလိမ့္ မည္။

    “အတၱ၀ါဒီ”ဆိုသည္မွာ အက်ိဳး စီးပြားကို အေျခခံျခင္း ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔၏ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားသက္သက္ မွ်ကိုသာ  အေျခခံခိုင္းျခင္းမဟုတ္။ မိမိအက်ိဳး၊ အမ်ားအက်ိဳးအေပၚမွ်တစြာအေျခခံေစလိုသည့္သေဘာ ျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔ျမင္ရ၊ ေတြ႕ေနရ၊ ၾကားေနရသည္မွာ  မ်ားစြာပညာ ေျမာ္ျမင္မႈနည္းပါးစြာ  အနာဂတ္ အေရးကိုအေလးမထား၊ ဂ႐ုမျပဳဘဲ ေျပာေနေရးေနၾကျခင္းကို  စိတ္မကာင္းစြာေတြ႕ေန၊ျမင္ေနရပါသည္။ ကိုယ္တိုင္လည္း  ေဆာင္းပါးမ်ားစြာ ေရးခဲ႔ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ Forgetting ဟူေသာေမ့မရျခင္းႏွင္႔   Forgiveness  ဟူေသာ ခြင္႔လႊတ္ျခင္းတို႔မွာ တစ္ဘာသာစီျဖစ္ၾကပါ၏။ ပညာ နည္းပါးလွ်င္၊  ေျမာ္ျမင္မႈ နည္းပါး လွ်င္  ထိုႏွစ္ခုကို  ေရာေထြးစားၾက ေလ့႐ွိပါသည္။ယေန႔အေျခအေနသည္ ႏိုင္ငံ ေတာ္ကို  ျပန္လည္တည္ေဆာက္ ေနရေသာ အခ်ိန္ျဖစ္ပါ၏။ ေမ႔မရ ေသာအရာမ်ား ႐ွိျငားေသာ္လည္း၊ ႀကိဳးစားခြင္႔လႊတ္ႏိုင္ၾကမွသာ ႏိုင္ငံ ေတာ္ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ သလို အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလ ကိုလည္း  ျဖတ္သန္းႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါ ၏။ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသားမ်ား ႏိုင္ငံေရး အသိအျမင္ တစ္စံုတစ္ရာ ရ႐ွိေရး၊ လူ႔အရင္းအျမစ္တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးႏိုင္ ေရးအတြက္   Peace, Democracy ႏွင့္ Development ဟူေသာ မ႑ိဳင္ (၃) ခုေအာက္ဘာသာ (၁၅) ခုကို သင္ၾကားေပးေနေသာ  သင္တန္း တစ္ခုကို  ဦးစီးဖြင္႔လွစ္ထားေနပါ သည္။  လြတ္လပ္စြာ ေဆြးေႏြး၊ ေမးျမန္းႏိုင္ခြင္႔ ႐ွိပါ၏။ သင္တန္း သားထဲတြင္  တစ္ခ်ိန္က  ေထာက္ လွမ္းေရးတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ေသာ  ဗိုလ္မွဴးတစ္ဦး  ပါ၀င္ပါ သည္။  ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က လည္း ၁၉၉၇-တြင္ ေထာက္လွမ္း ေရး၏ေမးျမန္းမႈကို ေအာင္သေျပ စခန္းတြင္  တစ္ပတ္ၾကာခံခဲ့ရဖူးသူ ျဖစ္ပါ၏။  အ႐ြယ္အစားမငယ္ ေသာလုပ္ငန္းစု၏ ဥကၠ႒တစ္ဦးအ ေနျဖင့္မ်ားစြာခါးသီးခဲ႔ေသာအေတြ႕ အႀကံဳျဖစ္၍ ေမ႔ႏိုင္သည့္ကိစၥေတာ႔ မဟုတ္ပါ။  သို႔ေသာ္ခြင္႔လႊတ္ႏိုင္ ေသာကိစၥဟုသာ ႏွလံုးပိုက္ခဲ႔ပါ၏။ ခြင္႔လႊတ္ႏိုင္ခဲ႔၍လည္း  ထိုသူကို သင္တန္းတက္ခြင္႔ေပးခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ပါ ၏။ ထိုသင္တန္းတြင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီ (၂၀) မွ်ေလာက္ႏွင့္ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အခ်ိဳ႕မွပင္  လာေရာက္တက္ လာေသာသင္တန္းသားမ်ား ပါ၀င္ ပါသည္။

    ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ျခင္း၊ ခြင့္လႊတ္ ႏိုင္စြမ္းမ႐ွိေသာစကားမ်ား ဆိုျခင္း ေၾကာင့္ အတိတ္ကျမန္မာတို႔ "Us- Them" သို႔မဟုတ္ "With-Again-st" ဟူ၍ “ရန္-ငါ” ကြဲျပားကာမလို လားအပ္ေသာ  အေမွာင္ခရီးကို ရာစုတစ္၀က္မွ် ျဖတ္သန္းခဲ႔ရျခင္း ျဖစ္သည္ကို  ေမ့မထားသင့္ဟု ယူ ဆပါသည္။  တရားသေဘာကို ပိုမို ဆင္ျခင္မိေသာ(၆၀)ေက်ာ္အ႐ြယ္ ျဖစ္လာ၍ က်န္ေသာအခ်ိန္ကို ပို၍ ခြင္႔လႊတ္ေသာစိတ္၊ ခြင္႔လႊတ္ေသာ အမူအက်င္႔၊ ခြင္႔လႊတ္ေသာစကား မ်ားျဖင့္သာ ျဖတ္သန္းႏိုင္ရန္ ႀကိဳး စားသြားမည့္သူျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔ ၾကားေန၊ ျမင္ေနရေသာ ၀န္းက်င္ တြင္ ခြင္႔လႊတ္စိတ္ တစ္စံုတစ္ရာ နည္းပါးလွေသးသည္ဟု ခံစားရပါ ၏။မိမိတို႔၏ အဇ္ၨိတကို မိမိတို႔ေျပာ ၾက၊ဆိုၾက၊ ေရးၾကေသာ အရာမ်ား က ကိုယ္စားျပဳၾကပါ၏။ အတတ္ ပညာသည္ ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရး အတြက္အေရးႀကီးသလို၊အသိပညာ သည္လည္း  အမ်ိဳးသားေရး တည္ ေဆာက္မႈအတြက္ ပို၍အေရးႀကီး ပါ၏။ အသိႏံု႔ခဲ႔သည္႐ွိေသာ္ အမ်ိဳး သားေရးတည္ေဆာက္ႏိုင္မႈႏွင္႔ အ လွမ္းေ၀းေနပါလိမ္႔မည္။အမ်ိဳးသား ေရးကို  ေကာင္းစြာမတည္ေဆာက္ ႏိုင္ပါက ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရးဆုိ သည္မွာ အိပ္မက္တစ္ခုမွ်ထက္ ပို မည္မဟုတ္ပါ။

     ထို႔ေၾကာင္႔ အေျပာင္းအလဲ နည္းစဥ္တြင္ ပါ၀င္ၾကသူအားလံုး ေကာင္းေသာ စကားကိုဆိုၾက ရင္း ျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရး တြင္ မွန္ကန္စြာ ပါ၀င္ႏိုင္ၾကပါေစ ေၾကာင္း။

            ေနဇင္လတ္           
   ၁၇-၁၀-၂၀၁၃ (၁၁၅၄

Comments

Popular posts from this blog