ေခါင္းေဆာင္

ေခါင္းေဆာင္တိုင္းျပဳလုပ္ရမည့္အရာ (ျပႆ နာမ်ားေျဖးရွင္းျခင္း) အပိုင္း-၂ ဖူးေက်ာ္ဇင္ (Future Wave) vol.2,No.41


ျပႆ     နာေတြအေပၚ ေခါင္းေဆာင္ေတြ႐ႈျမင္ၾကတဲ့ အျပဳသေဘာ အေၾကာင္း ကိုၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္ကေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ဒီတစ္ပတ္မွာေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ တိုင္းမျဖစ္မေနလုပ္ေဆာင္ရမယ့္ ျပႆ     နာေျဖရွင္း ျခင္းနည္း လမ္းေကာင္းေတြကိုသိရွိရမွာပါ။
    ျပႆ     နာဆိုတာ ေခါင္းေဆာင္တိုင္း မေတြ႕မျဖစ္ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႕ ရမယ့္ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုပါပဲ။ ျပႆ     နာေတြရွိလို႔သာ ဒီျပႆ     နာေတြကို ရွာေဖြ ေဖာ္ထုတ္ၿပီး ေျဖရွင္းၾကတဲ့အတြက္ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာ ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ျပႆ     နာဆိုတာ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ဖြားျမင္ေစတဲ့အရာသာျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပႆ     နာ မ်ားေျဖရွင္းျခင္း (Problem Solving) ဆိုတာ ေခါင္းေဆာင္တိုင္းအတြက္ အဓိကအက်ဆံုး လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ရပ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

    ျပႆ     နာကို ေအာင္ျမင္စြာ ေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့ေခါင္းေဆာင္ဟာ ေအာင္ျမင္ တဲ့ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ပါပဲ။ ခက္ခဲတဲ့ျပႆ     နာကို ေျဖရွင္းႏိုင္ေလ ထူး ခၽြန္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေလ၊ ႀကီးမားတဲ့ ျပႆ     နာကို ေျဖရွင္း ႏိုင္ေလ ႀကီး က်ယ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေလပါပဲ။ ျပႆ     နာေတြ မႀကံဳ ေတြ႕ေသး သေရြ႕ ေခါင္းေဆာင္မႈအစြမ္းကို ျပလို႔မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္သေဘာက်တဲ့ စကားပံုေလးတစ္ခုရွိပါတယ္။ “တည္ၿငိမ္ေနတဲ့ ပင္လယ္ျပင္ႀကီးေပၚမွာေတာ့ သေဘၤာကို ဘယ္သူမဆို ပဲ့ကိုင္ ႏုိင္လိမ့္မယ္” တဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္။ ေလမုန္တိုင္းနဲ႔တိုးၿပီး လႈိင္းထန္ေနတဲ့ ပင္လယ္ၿပင္ ႀကီးေပၚမွာေတာ့ အရည္အခ်င္းနဲ႔ သတ္ၱိရွိတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ ေကာင္း ကပၸတိန္ ကသာ ပဲ့ကိုင္ႏိုင္မွာပါ။

    ဒီလိုပါပဲ။ အရည္အေသြးျပည့္၀တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတိုင္းဟာ မုန္တိုင္းထန္ေနတဲ့ၾကားကပဲ ကိုယ့္ရဲ႕အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ ေကာင္းစြာ ပဲ့ကိုင္ဦးေဆာင္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ တိုးတက္လႈပ္ရွားမႈရွိတဲ့ အဖြဲ႕အစည္း မွန္ရင္ ျပႆ     နာကေတာ့ ရွိကိုရွိမွာပါပဲ။ ဘာျပႆ     နာမွမရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီအဖြဲ႕အစည္း အလုပ္မလုပ္ေသးလို႔ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အဖြဲ႕အစည္း ေတြ ကို ေခါင္းေဆာင္မႈေပးမယ့္သူတိုင္းဟာ တိုးတက္လႈပ္ရွားေအာင္ ေဆာင္ ရြက္ေနတဲ့ၾကားက ႀကံဳေတြ႕လာမယ့္ ျပႆ     နာေတြကို ဘယ္လို ေျဖရွင္းရမလဲ ဆိုတဲ့ နည္းလမ္းေတြကို သိရွိေလ့လာထားရပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုေျဖရွင္းေပးႏိုင္ မွလည္း ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ တာ၀န္ေက်ပြန္ၿပီး လုပ္ငန္းလည္း အထူးတိုးတက္ လာမွာျဖစ္ပါတယ္။

ျပႆ     နာဆိုတာဘာလဲ
    ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး အၿမဲတေစၾကားေနရတဲ့ အက်ယ္ေလာင္ဆံုး အသံကေတာ့ ျပႆ     နာပဲကြာ၊ ျပႆ     နာေတာ့ တက္ၿပီ၊ ျပႆ     နာမရွာနဲ႔၊ ျပႆ   နာမျဖစ္ေစနဲ႔ စတဲ့ ျပႆ     နာ ျပႆ     နာ ဆိုတာပါပဲ။ ဒီေတာ့ ျပႆ     နာဆိုတာ ဘာကို ေခၚတာပါလဲ။ ျပႆ     နာကို မရွင္းခင္အရင္ဆံုး ျပႆ     နာဆိုတာႀကီးကို သိမွျဖစ္မွာပါ။ ကဲ ျပႆ     နာဆိုတာ ဘာလဲ။

    တကယ္ေတာ့ ျပႆ     နာဆိုတာ ကိုယ္ရခ်င္၊ ျဖစ္ခ်င္တဲ့အရာေတြ ကို ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေဆာင္တဲ့အခါမွာ ႀကံဳေတြ႕ရတတ္တဲ့ အေႏွာင့္အယွက္၊ အဟန္႔အတား၊ အခက္အခဲ၊ အတားအဆီးေတြကို ေခၚတာပါပဲ။ အဖြဲ႕ အစည္းေတြအေနနဲ႔ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္အဖြဲ႕ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ပန္း တိုင္ေတြဆီေရာက္ရွိေအာင္ လုပ္ေဆာင္တဲ့အခါမွာ ပန္းတိုင္ေရာက္ေရး ကို ဟန္႔တားေနတဲ့ အေႏွာင့္အယွက္မွန္သမွ်အရာေတြဟာ ျပႆ     နာေတြပါပဲ။ အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ပန္းတိုင္ကို ခ်ီတက္ေနတဲ့ လမ္းခရီးမွာ ႀကံဳေတြ႕ ရတတ္ တဲ့ ေႏွာင့္ယွက္တားဆီးမႈမွန္သမွ်ဟာ ျပႆ     နာေတြျဖစ္ပါတယ္။

    ေခါင္းေဆာင္မႈရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ဟာ ေနာက္လိုက္ေတြနဲ႔အတူပန္းတိုင္ဆီ
 ေရာက္ေအာင္ ခ်ီတက္ၾကတဲ့ျဖစ္စဥ္ပါ။ ေနာက္လိုက္ေတြမ်ားရင္ မ်ား လို ေနာက္လိုက္ျပႆ     နာေတြလည္း ႀကံဳရမွာပါ။ ပန္းတိုင္က ျမင့္မား ႀကီးက်ယ္ ရင္လည္း ႀကံဳေတြ႕ရမယ့္ အေႏွာင့္အယွက္ ျပႆ     နာေတြက ပိုမို မ်ားျပား႐ႈပ္ေထြးလာႏိုင္ပါတယ္။ ပန္းတိုင္ကို ခ်ီတက္တဲ့ ခရီးလမ္းက ရွည္ ၾကာရင္လည္း အခက္အခဲအတားအဆီးေတြကို မ်ားမ်ားေတြ႕ ႀကံဳရမွာ ျဖစ္ ပါတယ္။

    ဘယ္လိုပဲျဖစ္ပါေစ၊ ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူဟာ ပန္းတိုင္ကိုသာ ေရွး႐ႈ ၿပီး အေႏွာင့္အယွက္ေတြကို ရွင္းႏိုင္ရမယ္၊ အခက္အခဲေတြကိုေက်ာ္ျဖတ္ ႏိုင္ ရမယ္၊ ျပႆ     နာေတြကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုတာ၀န္ယူၿပီး ေျဖရွင္း ရဲတဲ့ သတ္ၱိအရည္အခ်င္းရွိလို႔သာ သာမန္နဲ႔မတူဘဲ ေခါင္းေဆာင္ ေတြျဖစ္ေန ရတာေပါ့။

ျပႆ     နာကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာပါ
    ေခါင္းေဆာင္တို႔ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းဖို႔ ျပႆ     နာေတြ ႀကံဳေတြ႕ၿပီဆိုရင္ ဘာျပႆ     နာလဲဆိုတာ သိေနဖို႔အတြက္ ျပႆ     နာကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ျပႆ     နာေတြက အမ်ိဳးအစားေတြ စံုလင္စြာရွိေပမယ့္ အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ အဓိကျပႆ     နာဟာ ႏွစ္မ်ိဳးသာရွိပါေတာ့တယ္။ ဒီ ျပႆ  နာ ႏွစ္မ်ိဳးကေတာ့ -
(၁)     စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ျပႆ     နာ (Psychological Problems) နဲ႔
(၂)     ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ျပႆ     နာ (Physical Problems) ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
    စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ ျပႆ     နာဆိုတာေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ စိတ္ပိုင္းခံ စားခ်က္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ျပႆ     နာေတြပါ။ စိတ္ေနသေဘာထား၊ ခံယူခ်က္ေတြ၊ ယူဆခ်က္ေတြ၊ ထင္ျမင္ခ်က္ေတြကေန အေျခခံၿပီး ေပၚ ထြက္ လာတဲ့ ျပႆ     နာေတြပါပဲ။ ဒီစိတ္ပိုင္းမွာ ျဖစ္ေလ့ရွိၾကတဲ့ ျပႆ     နာေတြ ကေတာ့ စိတ္မေက်နပ္မႈေတြ၊ နာၾကည္းခ်က္ေတြ၊ ေတာင္း ဆိုခ်က္ေတြ၊ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ျပသမႈေတြ၊ ကလန္ကဆန္ ဆန္႔က်င့္လုပ္မႈေတြ၊ ေသြးထိုး လႈ႔ံေဆာ္မႈေတြ၊ အဖ်က္စိတ္ေတြ ေသြးႂကြလာမႈေတြ၊ စိတ္အေႏွာင့္ အယွက္ေပးမႈေတြ စတာေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။

    ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ျပႆ     နာကေတာ့ ႐ုပ္၀တၳဳေတြေပၚမွာမူတည္တဲ့ အတားအဆီးေတြပါ။ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈဆိုင္ရာ ျပႆ     နာေတြ၊ ကုန္ၾကမ္း အခက္အခဲေတြ၊ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ စက္ကိရိယာ ပစၥည္းေတြ၊ လွ်ပ္စစ္မီး ေတြ၊ ဆက္သြယ္ေရးနဲ႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အခက္အခဲေတြ၊ သဘာ၀ ေဘး အႏၱရာယ္ေတြ၊ ရာသီဥတုေဖာက္ျပန္မႈေတြ စတာေတြေပါ့။

    ဒါေၾကာင့္ ျပႆ     နာေတြျဖစ္လာရင္ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ စိတ္ ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ျပႆ     နာေတြလား၊ ႐ုပ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ျပႆ     နာေတြလား ဆိုတာ သံုးသပ္စဥ္းစားရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ေလမွာ ဒီ ျပႆ   နာႏွစ္ရပ္က အျပန္အလွန္ဆက္သြယ္ေနတတ္တာကိုလည္း ေတြ႕ရ မွာျဖစ္ ပါတယ္။ ႐ုပ္ပိုင္းျပႆ     နာေၾကာင့္ စိတ္ပိုင္းျပႆ     နာေတြ ေပၚလာ ေစႏိုင္ သလို၊ စိတ္ပိုင္းျပႆ     နာေၾကာင့္လည္း ႐ုပ္ပိုင္းျပႆ     နာေတြ ျဖစ္လာေစႏိုင္ ပါတယ္။

    ဥပမာ - ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ စက္ကိရိယာေတြ မေကာင္းမြန္ေတာ့ လို႔၊ ေခတ္မမီလို႔၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲလို႔၊ ကုန္ၾကမ္းေတြ မျပည့္စံု မလံုေလာက္လို႔၊ ေငြေၾကးမျပည့္စံုလို႔ စိတ္ဓာတ္ေတြက်လာၿပီး စိတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ ျပႆ     နာေတြ ေပၚေပါက္လာႏိုင္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ စိတ္ ဓာတ္ မေကာင္းတဲ့အတြက္ ႐ုပ္၀တၳဳပစၥည္းေတြကို ပ်က္စီးေလလြင့္ေစတာ၊ ေပ်ာက္ ဆံုးတာ၊ ခိုးယူတာ၊ စံခ်ိန္မီေအာင္ မထုတ္လုပ္ႏိုင္တာ စတဲ့ ျပႆ     နာေတြ လည္း ျဖစ္ေပၚလာေစႏိုင္ပါတယ္။

    ဒါေၾကာင့္ ျပႆ     နာတစ္ခုကို ေျဖရွင္းေတာ့မယ့္ ေခါင္းေဆာင္တိုင္း ဟာ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ျပႆ     နာဟာ ႐ုပ္ပိုင္းလား၊ စိတ္ပိုင္းလား၊ ႐ုပ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ စိတ္ျပႆ     နာလား၊ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္ျပႆ     နာလား ဆိုတာ ခြဲျခမ္း ေလ့လာရမွာ အဓိက အေျခခံပါပဲ။ ျပႆ     နာရဲ႕ သေဘာ၊ အမ်ိဳးအစားနဲ႔ ရင္းျမစ္ကို မသိရင္ ေျဖရွင္းရတာ လြယ္ကူမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအခ်က္ေတြကို ေသခ်ာေလ့လာၿပီး ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းရ မလဲဆိုတဲ့ နည္းလမ္းေပါင္းစံုကို စဥ္းစားရမွာပါ။

ျပႆ     နာေျဖရွင္းပံုအစီအစဥ္
    ျပႆ     နာေတြကို ေျဖရွင္းတဲ့ေနရာမွာ ေခါင္းေအးေအးထားၿပီး အစီ အစဥ္အတုိင္း စနစ္တက်ေျဖရွင္းသြားရန္ အထူးအေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီ အစီ အစဥ္အတိုင္း ေဆာင္ရြက္သြားတဲ့အခါမွာ အေကာင္းဆံုး ေျဖရွင္း ႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းေတြကို ေတြ႕ရွိလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ လက္ခံက်င့္သံုးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
၁။     ျပႆ     နာကို ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ပါ
    ႐ုပ္ပိုင္းျပႆ     နာလား၊ စိတ္ပိုင္းျပႆ     နာလား စတဲ့ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ျပႆ   နာကို ေသခ်ာသိရွိေအာင္ ေဖာ္ထုတ္တဲ့ အဆင့္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဆင့္မွာ
 ျပႆ     နာကို ေသခ်ာသိရွိဖို႔အတြက္ “ဘ” ေျခာက္လံုးစနစ္ကို သံုးၿပီး ေဖာ္ ထုတ္ရမွာပါ။ “ဘ”ေျခာက္လံုးဆိုတာကေတာ့ -
(၁)     ဘာျပႆ     နာလဲ (What)
(၂)     ဘယ္သူေၾကာင့္ ျပႆ     နာေပၚတာလဲ (Who)
(၃)     ဘာေၾကာင့္ ျပႆ     နာျဖစ္ရသလဲ (Why)
(၄)     ဘယ္ေနရာမွာ ျဖစ္တာလဲ (Where)
(၅)     ဘယ္အခ်ိန္ဘယ္အခါမွာ ျဖစ္တာလဲ (When)
(၆)     ဘယ္အရာနဲ႔ ပတ္သက္ေနသလဲ (Which) တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
    ဒီလို “ဘ” ေျခာက္လံုးနဲ႔ သံုးသပ္မိၿပီဆိုရင္ ျပႆ     နာကို ေသခ်ာသိ လာၿပီး အေျဖရွင္းဖို႔အတြက္ အေျဖတစ္၀က္ရၿပီလို႔ေတာင္ ဆိုလို႔ရပါတယ္။ ဘာျပႆ     နာလဲေသခ်ာသိမွ ဘယ္လိုေျဖရွင္းရမလဲဆိုတာသိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ “အနာသိရင္ ေဆးရွိတယ္” လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ အနာမသိရင္ ေတာ့ ဘာေဆးေပးရမွန္းသိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျပႆ     နာကို သိေအာင္ ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ျခင္းဟာ အေရးႀကီးဆံုး ပထမေျခလွမ္း ျဖစ္ပါတယ္။

၂။     ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ေျဖရွင္းပံုနည္းလမ္းေတြကို ရွာပါ
    ႀကံဳလာတဲ့ျပႆ     နာကို ေသခ်ာသိရွိၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္လိုေျဖ ရွင္းမလဲဆိုတဲ့ နည္းေတြကိုမ်ားႏိုင္သေလာက္မ်ား မ်ားရေအာင္ ႀကံဆပါ။ နည္းလမ္းေတြ မ်ားေလေလေကာင္းေလပါပဲ။ ေျဖရွင္းမယ့္ နည္းလမ္း ေတြကို ၀ိုင္းကူစဥ္းစားေပးမယ့္ သူေတြဆီကလည္း အႀကံၪဏ္နည္းလမ္း ေတြ အရယူႏိုင္ပါတယ္။ ျပႆနာတစ္ခုအတြက္ အေျဖတစ္ခုတည္းရွိ တယ္ဆိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အမွန္က ျပႆနာတစ္ခုအတြက္ အေျဖေတြ က အမ်ားႀကီးရွိတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္သမွ်၊ စဥ္းစားရသမွ် နည္းလမ္း ေတြကို အကုန္ခ်ေရးထားပါ။

၃။     ေျဖရွင္းနည္းေတြကို အကဲျဖတ္သံုးသပ္ပါ
    ထြက္ေပၚလာတဲ့ ေျဖရွင္းပံုနည္းလမ္းေတြကို တစ္ခုခ်င္းစီ အကဲျဖတ္ သံုးသပ္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒီနည္းနဲ႔ေျဖရွင္းရင္ ဘယ္လို အက်ိဳးသက္ေရာက္ မႈေတြ ရေစႏိုင္၊ ျဖစ္ေစႏိုင္သလဲ။ ဒီနည္းထက္ ဟိုနည္းက ပိုမ်ားေကာင္း မလား။ ေျဖရွင္းနည္းတိုင္းရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးျပစ္ေတြ အားလံုးကို ႏိႈင္းယွဥ္ ၾကည့္ပါ။ ဒီလိုေျဖရွင္းနည္းေတြကို ႏိႈင္းယွဥ္စိစစ္တဲ့အခါမွာ မွန္မွန္ ကန္ကန္ ေ၀ဖန္သံုးသပ္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဆင့္ရဲ႕ အေရး ႀကီးတဲ့အခ်က္က အခ်ိန္ယူရပါလိမ့္မယ္။ အလ်င္လို ဆႏၵေစာၿပီး ၿပီးစလြယ္ မဆံုးျဖတ္သင့္ပါဘူး။

၄။ အေကာင္းဆံုးေျဖရွင္းနည္းကို ဦးစားေပးေရြးခ်ယ္ပါ
    ေျဖရွင္းပံုနည္းလမ္းေတြကို အကဲျဖတ္သံုးသပ္ထားတဲ့အထဲကမွ အ ေကာင္းဆံုးေျဖရွင္းနည္းကို ဦးစားေပး တစ္အေနနဲ႔ ေရြးထုတ္ပါ။ ဒီလိုပဲ ေနာက္ေျဖရွင္းနည္းေတြကိုလည္း ဦးစားေပးအစဥ္အတိုင္း ေရြးခ်ယ္ သြားဖို႔လိုပါတယ္။ ဒီလိုေရြးခ်ယ္တဲ့ေနရာမွာ စဥ္းစားရမွာကေတာ့ - ဒီေျဖရွင္း နည္းဟာ တကယ္ထိေရာက္မလား၊ ေအာင္ျမင္ဖို႔ အလားအလာ ဘယ္ ေလာက္ေကာင္းမလဲ၊ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အေျခအေနနဲ႔ အခ်ိန္အခါအရ ကြက္တိက်မလား ဆိုတာေတြပါပဲ။

၅။    ေရြးခ်ယ္ၿပီး ေျဖရွင္းနည္းကို လက္ေတြ႕အေကာင္ထည္ေဖာ္လုပ္ ေဆာင္ပါ
    ေသေသခ်ာခ်ာ စိစစ္ေရြးခ်ယ္သံုးသပ္ထားၿပီးသား ေျဖရွင္းနည္းေတြ ထြက္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ စာေတြ႕ေျဖရွင္းရာမွ လက္ေတြ႕ေျဖရွင္းမႈကို လုပ္ရ ေတာ့မွာေပါ့။ လက္ေတြ႕စတင္ေျဖရွင္းၿပီဆိုရင္လည္း အခက္အခဲေတြ ႀကံဳႏိုင္ဦးမွာပါ။ ကိုယ္ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ေျဖရွင္းနည္းဟာ လက္ေတြ႕မွာေရာ ဘယ္ေလာက္ထိေရာက္အက်ိဳးရွိသလဲဆိုတာကို ေလ့လာဆန္းစစ္ေနရ ဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ကိုယ္ေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့ ေျဖရွင္းနည္းက လြဲမွားေနတာ၊ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ မေကာင္းတာေတြ႕ရၿပီဆို ရင္ ေခါင္း ေဆာင္လုပ္သူက အစီအစဥ္ကို ခ်က္ခ်င္းေျပာင္းလဲသင့္ရင္ ေျပာင္း လဲေပး ရပါလိမ့္မယ္။

    အခုတင္ျပခဲ့တဲ့ ေျဖရွင္းပံုနည္းလမ္း အဆင့္ဆင့္ကေတာ့  ေယဘုယ် အေနနဲ႔တင္ျပေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ ႀကံဳေတြ႕လာတဲ့ ျပႆ   နာအမ်ိဳးအစား ေပၚ မွာ မူတည္ၿပီး ဥာဏ္ရွိရင္ ရွိသလို ေျပာင္းလဲျပဳျပင္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီေျဖ ရွင္းပံု အဆင့္(၅)ဆင့္ဟာလည္း ထိထိေရာက္ေရာက္ ျပႆ   နာ ေျဖရွင္းႏုိင္ ဖို႔ကို လံုး၀အေထာက္အကူျပဳမွာပါ။ ေခါင္းေဆာင္တိုင္း လုပ္ကို လုပ္ရမယ့္
 ျပႆ     နာေျဖရွင္းျခင္းကို ဒီနည္းလမ္းေတြနဲ႔ အေကာင္းဆံုး ေက်ာ္လႊားႏိုင္ ၿပီး ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းေတြျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆုေတာင္း ေပးလိုက္ပါတယ္။


Let's Fly Together!
ဖူးေက်ာ္ဇင္ (Future Wave)

Comments

Popular posts from this blog